بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

در انتظار مسافران بوداپست

  • کد خبر: ۱۶۴۶۷۴
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
در انتظار مسافران بوداپست
امشب ۲ فینالیست لیگ اروپا مشخص می‌شوند

دور برگشت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا با انجام دو بازی، امشب به پایان می‌رسد تا تکلیف تیم‌های راه‌پیداکرده به فینال این تورنمنت که در ورزشگاه فرانتس پوشکاش شهر بوداپست برگزار می‌شود، مشخص شود. تا به اینجای کار در رقابت‌های این فصل لیگ اروپا شاهد حذف بزرگانی مانند آرسنال، منچستریونایتد و بارسلونا بودیم و درنهایت چهار تیم سویا، یوونتوس، بایرلورکوزن و رم توانستند خود را به نیمه‌نهایی برسانند.

در بازی‌های رفت این مرحله، پنجشنبه هفته گذشته یوونتوسی‌ها در خانه با تساوی ۱ بر ۱ مقابل سویا متوقف شدند و شاگردان مورینیو در رم هم توانستند با یک گل لورکوزن را شکست دهند. امشب دو بازی مرحله برگشت برگزار خواهد شد تا مشخص شود بلیت پرواز به بوداپست در جیب کدام تیم‌ها قرار خواهد گرفت.

یاران سردار، امیدوار به حذف آقای خاص

ژوزه مورینیو فصل پیش توانست پایتخت‌نشینان ایتالیا را پس از سال‌ها به یک جام اروپایی برساند و رم را در اولین دوره برگزاری لیگ کنفرانس اروپا قهرمان کند. البته بدون‌شک رسیدن به قهرمانی در تورنمنت درجه ۳ اروپایی رمی‌ها را راضی نخواهد کرد و اکنون آقای خاص این شانس را دارد که با رساندن تیمش به قهرمانی لیگ اروپا، کارنامه‌اش را در این تیم ایتالیایی تکمیل کند.

اما برای رسیدن به این هدف، آن‌ها ابتدا باید بتوانند در بازی امشب از اندوخته یک‌گله‌شان در دیدار رفت محافظت کنند و یاران سردار آزمون در بایرلورکوزن را از گردونه این رقابت‌ها حذف کنند. معضل بزرگ آقای خاص برای این بازی، آماده‌نبودن پائولو دیبالا، ستاره آرژانتینی آن‌هاست که در بازی رفت هم به‌علت مصدومیت، فقط در پانزده دقیقه پایانی وارد زمین شد. دیبالا که با مصدومیت مچ پا روبه‌روست، به گفته اسکای‌اسپورت، در بازی برگشت هم در ترکیب اصلی نخواهد بود و احتمالا در نیم‌ساعت پایانی به بازی خواهد آمد.

در طرف دیگر میدان، شاگردان ژابی آلونسو در ورزشگاه خانگی‌شان با آخرین توان خواهند جنگید تا بتوانند فصل خوبشان را با صعود به فینال لیگ اروپا کامل کنند. مصدومیت پاتریک شیک، مهاجم اول لورکوزن، آن‌ها را در هفته‌های گذشته با دردسر روبه‌رو کرده است، اما این مسئله بهترین فرصت را به سردار آزمون، ملی‌پوش کشورمان، خواهد داد تا بتواند با درخشش در این دیدار هم توانایی‌های خودش را به رخ بکشد و هم تیمش را مسافر بوداپست کند.

یووه، قربانی بزرگ سویا برای رسیدن به فینال

یوونتوس دیگرتیم ایتالیایی حاضر در این مرحله از لیگ اروپاست که به نسبت رمی‌ها کار بسیار دشوارتری برای صعود به فینال در پیش دارد. آن‌ها در نبرد با سویا هستند که متخصص لیگ اروپا و پرافتخارترین تیم این رقابت‌هاست. بازی رفت در تورین هم به‌خوبی چالش بزرگ یووه را به رخ کشید و شاگردان مکس آلگری فقط به لطف گل ثانیه‌های پایانی فدریکو گاتی، مدافع جوانشان، توانستند به‌زحمت یک مساوی خانگی کسب کنند.

آن‌ها اکنون در ورزشگاه سانچز پیسخوان به مصاف سویایی می‌روند که در بازی‌های خانگی بی‌رحم و خطرناک است و در مرحله قبل همین رقابت‌ها در خانه‌اش توانست منچستریونایتد آماده را ۳ بر ۰ مغلوب کند. ماجرا جایی برای آلگری بدتر می‌شود که بدانیم پل پوگبا، یکی از بازیکنان درخشان بیانکونری در بازی رفت، به‌علت مصدومیت در دیدار امشب غایب خواهد بود.
در آن‌سو، اما سویا هرچه در لالیگا دور از انتظار ظاهر شده است و در رتبه دهم قرار دارد، انگار راه و رسم بردن لیگ اروپا را می‌داند و در این جام حتی از تیم‌های بزرگ اروپایی هم ترسی ندارد.

خوزه لوئیس مندیلیبار، سرمربی این تیم اسپانیایی، با داشتن ستاره‌های باتجربه‌ای مانند خسوس ناواس، ایوان راکیتیچ و اریک لاملا، عزمش را برای کسب هفتمین قهرمانی در لیگ اروپا جزم کرده است و به نظر سخت‌ترین گام آن‌ها برای رسیدن به این هدف نیز همین بازی امشب خواهد بود. با وجود بازی برتر سویا در خانه حریف ایتالیایی، مندیلیبار به‌خوبی می‌داند که یوونتوس حریف خطرناک و باتجربه‌ای است و یک لحظه غفلت شاگردانش در این دیدار خانگی ممکن است به کابوس حذف آن‌ها در لیگ اروپا، آن‌هم پیش چشمان تماشاگرانشان، منجر شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->